Warte Uwagi

Turnieje

Sesje RPG i LARP

Goście

Warte Uwagi:

Garncarz z Bolimowa

Konopczyńscy i Aftewiczowie – magowie koła garncarskiego! Wprawiają się w garncarstwie od kilku pokoleń. Ich rodową siedzibą jest Bolimów. Naczynia z tego najsławniejszego w Polsce warsztatu grały ważne role w filmach takich jak m.in.: „Faraon”, „Krzyżacy”, „Ogniem i mieczem”, „Wiedźmin”, „Pan Tadeusz”, „Zemsta”, „Wołyń” oraz w licznych serialach, takich jak np. „Przeprowadzki”, czy „Korona królów”. Nie dziwi więc nikogo, iż Konopczyńscy mają status nadwornych garncarzy króla Jagiełły, zakonu krzyżackiego oraz – z czego jesteśmy szczególnie dumni – Cechu Fantastyki SkierCon!

Ekipa Dźwięcznego Woksela

Poczujcie trochę klimatu japońskich arkejdówek z Akihabary w tematyce muzycznej! Na Skierconie do spróbowania będą takie gry jak Sound Voltex czy Groove Coaster, a to wszystko dzięki ekipie Dźwięcznego Wokselu. Na całe trzy dni zaanektują jedną z sal. Baza utworów jest ogromna, dzięki czemu każdy gracz może znaleźć coś dla siebie. Atmosfera, którą tworzy gra, poprzez kombinację efektowności kontrolera, rozgrywki i muzyki jest na tyle atrakcyjna, że przyciąga tłumy!


Fantastykoznawstwo

To zupełnie nowy blok programowy, który zagości na SkierConie. Punkty programu, które się w jego ramach odbędą to idealna okazja do ‘ponerdzenia’ - blok będzie się skupiał na tych najbardziej szczegółowych elementach różnych uniwersów, traktował o nich w sposób dokładny, przekrojowy. Niczym naukowcy analizujący zjawiska rządzące naszym światem, przeanalizujemy te występujące w różnych uniwersach fantastycznych.


Mafia Konwentowa

Jeśli jesteś fanem logicznego myślenia i zagadek kryminalnych zapraszamy abyś spróbował swoich sił w grze Mafia. Nie ma znaczenia, czy walczymy z mafiozami, wilkołakami czy to potyczka kury kontra lisy. Gra charakteryzuje się ogromną elastycznością zasad, dzięki czemu można ją rozgrywać w niemal dowolnie licznej grupie (wspólnie, lub po podzieleniu się na niezależne zespoły). Gra urozmaicona jest przez wiele postaci, a świetni prowadzącymi i klimat nocy podkręcają emocje. Jeśli spodziewacie się bezsennych nocy na SkierConie, to jest to coś dla Was!


VR

Interesujesz się wirtualną rzeczywistością? Chcesz zawalczyć jako muzyczny rycerz jedi, wojownik z uniwersum warhammera czy łucznik broniący wieży? VR jest dla Ciebie!

Z pomocą gogli HTC Vive przenieś się do niezwykłego świata wirtualnego, w którym wszystko jest możliwe. Ogromny wybór gier oraz aplikacji pozwoli Ci przenieść się nie tylko do znanych fantastycznych uniwersów, lecz również malować w przestrzeni i postrzelać na strzelnicy. Co najlepsze, nie będziesz jedynie siedział i ćwiczył palcy. VR wymaga podniesienia się z krzesła i poruszania! Ale spokojnie, to nie są ćwiczenia na w-fie. Podczas rozgrywki nie poczujesz się zmuszany do ruchu, wręcz przeciwnie! Światy i możliwości, jakie zobaczycie w goglach, skutecznie przekonają Was do dłuuugiej aktywności fizycznej. Zapewniamy, że sami będziecie chcieli grać jak najdłużej!

Jedną z najciekawszych gier jest Beat Saber. Gra polega na rytmicznym przecinaniu napierających na gracza sześcianów za pomocą dwóch mieczy świetlnych. W końcu jedi też zasłużyli na własną wersję Guitar Hero!

Dawne Komputery i Gry

Dzięki współpracy z Fundacją Dawne Komputery i Gry będziecie mogli ponownie wskoczyć w wehikuł czasu i przetestować jak wyglądał rynek gier ubiegłego stulecia. Starsi przyjdą z sentymentu, młodsi z ciekawości. Będzie można zobaczyć na własne oczy klasyki takie jak Commodore, Amiga, czy Atari.

Fundacja jest organizacją, która od 2010 pomaga w uruchamianiu nostalgicznych wspomnień związanych z komputerami i grami sprzed kilkunastu-kilkudziesięciu lat. Od samego początku stara się możliwie wiernie odtworzyć klimat informatyki dawnych lat - nie lubiąc kompromisów nadal używają telewizorów CRT i grają na oryginalnym sprzęcie. Z ogromną przyjemnością pokazują swoje zbiory na targach, konferencjach i innych wydarzeniach.

W zbiorach posiadają dziesiątki komputerów i konsol, gier oraz setki czasopism. Posiadane maszyny datowane są na lata 70te, 80te i 90te ubiegłego wieku oraz początek obecnego - przekrojowo prezentują rozwój informatyki i domowej rozrywki ostatnich kilkudziesięciu lat.

Seksmisja

🎬 Klasyka polskiego filmowego Sci-Fi
🎬 Jedna z kultowych komedii Juliusza Machulskiego
🎬 Genialna satyra na ówczesną rzeczywistość

W tegorocznym kinie plenerowym podczas SkierCon poleci SEKSMISJA!  W piątkowy wieczór (26/07), o 22:00, koło budynku, wspólnie z Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach odpalimy plenerowy ekran i dowiemy się, jak to pewien samiec imieniem Kain wynalazł zbrodnię i wypróbował ją na swojej siostrze Abli.

Trzymamy się kina polskiego i mamy nadzieję, że to narodziny nowej, świeckiej Tradycji. Rok temu zafundowaliśmy Wam Wiedźmina (i niezwykłe zaćmienie księżyca). Kto wie, co nas czeka podczas tegorocznego seansu. Może jakiś bocian?

>> Na kino plenerowe nie jest wymagana akredytacja konwentowa - wstęp jest wolny!
>> weźcie ze sobą kocyki, leżaczki, poduszeczki

Artemis

Zawsze chciałeś rzucić znanym tekstem o pułapce? Gdy posyłasz gdzieś ludzi w czerwonych koszulach oni nigdy nie wracają? Za nic nie pozwolisz, by flotylla zdradzieckich tosterów zniszczyła ostatnią nadzieję ludzkości na przetrwanie? Już dziś zapisz się do załogi Artemisa, by na pokładzie statku kosmicznego przemierzać wszechświat. Nie mamy wiele czasu, bo galaktyka została opanowana przez złych kosmitów… Do zobaczenia w hangarze, kosmiczny kowboju!

Artemis to gra symulująca mostek gwiezdnego krążownika - w tej kooperacji każdy z graczy obejmuje jedno z oficerskich stanowisk. Możesz przejąć losy statku ujmując w dłonie stery, być panem życia i śmierci innych kontrolując systemy uzbrojenia, zagłębić się w cuchnące smarem i rozgrzanym metalem wnętrze maszynowni, stanąć przed mapą sektora i patrzeć z satysfakcją jak przeciwnicy zostają anihilowani we wnętrzu czarnej dziury, lub zasiąść przy pokładowych systemach komunikacji, by wysłuchiwać nagan od dowództwa i obelg od wrogich jednostek. Tylko skuteczna współpraca może zapewnić szansę w kosmosie pełnym niebezpieczeństw, współpraca pod wodzą kapitana - jedynego, który zdolny jest wszystkich zgromadzić i władać nimi, by doprowadzić do zwycięstwa…

Podczas SkierCon 2019! będziecie mogli wcielić się w role takiej właśnie załogi. Przez całe 3 dni konwentu czekać na Was będą ludzie z Łódzki Fanklub Star Wars z epicką, kosmiczną przygodą.

Archery Tag

Archery Tag to bezpieczna Walka Łuczników, która jest połączeniem paintballa i łucznictwa tradycyjnego.

Strzały z miękkim grotem nie pozostawiają śladu ani nie bolą. W przeciwieństwie do paintball’a, gracz nie potrzebuje grubego lub ochronnego przebrania. Uderzenie strzałą jest odczuwalne, ale bezpieczne i bezbolesne, nie brudzi, dzięki czemu na grę można przyjść w wygodnej, codziennej odzieży.

Do gry używa się prostych w obsłudze łuków, które mają niewielką siłę naciągu cięciwy oraz strzał posiadających bezpieczne, miękkie „groty”. Ochroną zawodników jest maska - taka, jaką używa się w paintball’u, oraz ochraniacz przedramienia (karwasz), którego zadaniem jest zapobieganie otarć cięciwą podczas uwalniania strzał.

W Archery Tag występują następujące zasady:

Trafiony zawodnik może wrócić do gry jeżeli:

Przeciwnika można wyeliminować w dwojaki sposób:

KONIEC GRY następuje po wyeliminowaniu wszystkich przeciwników.

Dębowa Kuźnia

Zakład kowalski produkujący larpowe elementy opancerzenia, sprzęt obozowy, noże i narzędzia ciesielskie odwiedzi SkierCon!. Promuje tradycyjne rzemiosło wśród fanów fantastyki pojawiając się na konwentach i imprezach LARP.

Autor zdjęcia: Piotr Müller - Fotografia

Quidditch

Warsztaty i turniej QUIDDITCHA podczas SkierConu? Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak!

Fanom serii o Harrym Potterze nie trzeba tłumaczyć czym "quidditch" jest. Na nasz niemagiczny grunt został przeniesiony 13 lat temu w USA. Na Skierconie będziecie mieli niepowtarzalną okazję spróbować swoich sił w tym niszowym sporcie!

Zapraszamy Was serdecznie na warsztaty oraz turniej Quidditcha „SkierCup”.

Sobota, 27.07:

🕙 10:00-11:30 warsztaty

🕛 12:00-13:30 warsztaty

🕒 15:00-18:00 Skiercon Quidditch Cup (SkierCup)

na boisku trawiastym za szkołą!

Na warsztatach poznacie podstawowe zasady mugolskiego Quidditcha, wcielicie się w różne pozycje na boisku, a także rozegracie kilka meczy.Nie jesteś fanem HP ani sportowcem? Nie martw się, quidditch jest dla wszystkich. Weź tylko wygodne buty, wodę oraz dobry humor, a my zajmiemy się resztą. Na obu warsztatach przerabiany będzie ten sam materiał – jeśli nie możesz przyjść na pierwszy, wpadnij na drugi! Bądź na odwrót.

Skiercon Quidditch Cup (SkierCup) to turniej Quidditcha dla uczestników konwentu. Zbierz drużynę składającą się z przynajmniej 7 śmiałków i stań w szranki przeciwko innym! Nie masz pełnego składu bądź szukasz drużyny?

Zgłoś się do nas po warsztatach/przed turniejem – coś zaradzimy!

SKRÓT ZASAD:

Zadaniem dwóch 7-osobowych drużyn jest zdobycie większej ilości punktów poprzez przerzucanie Kafla przez obręcze oraz złapanie Złotego Znicza. Gra byłaby zbyt prosta gdyby nie Pałkarze grający Tłuczkami - zbijają oni innych zawodników wykluczając ich tymczasowo z gry. Dodatkowe utrudnienie stanowią miotły, na których cały czas trzeba "latać". 🧹Jeśli jesteś ciekawy jak wygląda Złoty Znicz – wiesz jak do nas trafić!

SKYWEAVERS ŁÓDŹ to stosunkowo młoda drużyna, powstaliśmy w lipcu 2018 roku. Od tego czasu mieliśmy okazję zorganizować turniej towarzyski, rozegrać kilka sparingów, wziąć udział w treningu kadry oraz wystąpić już dwa razy w Polskich Rozgrywkach Ligowych.

Bo istnieje Polska Liga Quidditcha, a także rozgrywki na szczeblu europejskim i światowym!

Cały czas szukamy chętnych do gry więc jeśli tylko masz ochotę spróbować - wpadnij na trening! Trenujemy w Łodzi, więcej informacji na naszym fanpage.

Turnieje:

CATAN

W sobotę po południu będzie miał miejsce turniej bez którego SkierCon nie mógłby sie odbyć: eliminacje Mistrzostw Polski w Catan.

Catan gości na SkierConie od jego zerowej edycji (ktoś jeszcze pamięta 2013 rok?). Jest to jedna z najbardziej popularnych gier planszowych na świecie. Proste zasady, zdrowa dawka losowości, zażarte negocjacje przy handlu wymiennym, a także inny układ planszy przy każdej rozgrywce sprawiają, że mogą się przy niej świetnie bawić początkujący, doświadczeni, a także całe rodziny. Sprawdźmy więc kto wybuduje najdłuższa drogę handlową, kto będzie miał najwięcej miast i kto najkorzystniej wymieni owce na zboże! Nagrody w turnieju eliminacyjnym to gadżety, dodatek Morskie Legendy, a przede wszystkim bilet na finał Mistrzostw Polski. Pula nagród polskiego finału to już ponad 2000,00 zł, a także bilet na finał Mistrzostw Europy w Catan, odbywający się w listopadzie w Holandii. Po więcej informacji i regulamin rozgrywek zapraszamy na stronę: http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/osadnicy-z-catanu/mpc-2019/ 

SABOTAŻYSTA

Przed południem w sobotę turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski 2019 w Sabotażystę. To bardzo znana i lubiana gra, w której drużyna krasnoludków próbuje dokopać się do złota, a drużyna sabotażystów stara się im przeszkodzić. Jednak cała trudność polega na tym, że przynależność do drużyn jest tajna. Liczy się więc blef i dobre wyczucie zamiarów innych graczy. Może ten zakręt w tunelu prowadzi do złota, a może sabotażysta chce wyprowadzić wszystkich do bezużytecznego węgla? Poza grami wydawnictwa G3 nagrodą jest też bilet na finał Mistrzostw Polski, w którym do wygrania jest iPad, a także bilet na finał Mistrzostw Świata! Po więcej informacji i regulamin rozgrywek zapraszamy na stronę: http://mistrzostwa.sabotazysta.pl/ 

Carcassonne
(eliminacje Mistrzostw Polski)

Cała niedziela w bloku turniejowym zarezerwowana jest dla Carcassonne. Będzie to trzeci turniej o randze eliminacji do Mistrzostw Polski na SkierConie. Carcassonne to jedna z najpopularniejszych gier planszowych na świecie. Gracze rozbudowują królestwo łącząc ze sobą kafelki zawierające różne elementy krainy. Budują potężne miasta, wytyczają nowe drogi i wspierają klasztory. Jednak kafelki są bezużyteczne bez pracujących na nich robotników. Dobrze rozłożone kafelki i strategicznie umieszczeni robotnicy mogą przynieść wiele punktów zwycięstwa albo zablokować przeciwnika. Nagrodami są gry wydawnictwa Bard, a przede wszystkim udział w finale Mistrzostw Polski, w którym do wygrania jest bilet na finał Międzynarodowych Mistrzostw Świata Carcassonne.

Uwaga! Udział w turnieju jest całkowicie darmowy. Jeżeli przyjeżdżasz na SkierCon tylko w niedzielę, specjalnie żeby wziąć udział w turnieju Carcassonne, to wejście na konwent jest za darmo. Turniej i tak zajmnie cały dzień.

A tu znajdziecie pełen regulamin mistrzostw: https://wydawnictwo.bard.pl/?page_id=742 

Orbis

Jeżeli chcielibyście zabawić się w bogów i stworzyć nowe wszechświaty to jest to gra idealna dla was. Niech proste zasady was nie zmylą, może wzięcie idealnego kafelka sprawi, że ułatwicie grę przeciwnikom? Przy Orbisie będą bawić się dobrze zarówno amatorzy jak i doświadczeni fani planszówek. Nawet jeżeli nie znacie zasad to mamy dużo czasu, więc wszyscy zdążą się ich nauczyć.

Munchkin

Znana i lubiana gra, w której każdy może stać się niepokonanym bohaterem. Dla Supermunchkina wyposażonego w piłę łańcuchową nawet Plutonowy Smok nie stanowi wyzwania. Chyba, że przeciwnicy dadzą mu 50 bonusów. Tutaj wszystkie sojusze są wyjątkowo szybko zrywane i zawierane na nowo. W końcu wszyscy mają ten sam cel - wygrać, a zwycięzca może być tylko jeden. Na koniec najważniejsze - na tym turnieju NAPRAWDĘ nie można oszukiwać!

Magic: The Gathering

Na SkierConie rozegrane zostaną aż dwa turnieje w jedną z najpopularniejszych na świecie kolekcjonerskich gier karcianych. Rozgrywki odbędą się w systemach Modern i Commander. 

Lochy i Kwoki

Szybka i prosta gra imprezowa, w której liczy się spostrzegawczość i refleks. Wszyscy gracze równocześnie odsłaniają karty i liczą skarby na nich. Kto pierwszy wykrzyknie którego rodzaju jest najwięcej - ten zdobywa wszystkie skarby. Jednak jeżeli nie zauważy czającego się smoka, to stanie się dla niego przekąską. Przyjdźcie sprawdzić swój refleks, a może jednak to wam uda się wygrać sprytem?

Super Farmer

Super Farmer to jedna z najbardziej znanych gier dla dzieci i rodzin. Proste zasady pozwalają na szybką rozrywkę i naukę liczenia, zarządzania zasobami, a nawet odrobiny handlu. Gracze rzucając kostkami zdobywają nowe zwierzątka do swojej hodowli, jednak na kostkach czychają też lisy i wilki, które bardzo chętnie zjedzą królika lub owieczkę. Na szczęście dzielny pies może obronić bezbronne zwierzęta przed drapieżnikami. Ciekawostka: gra została stworzona jako "Hodowla zwierzątek" w 1943 roku.

List Miłosny

Wielu kandydatów chciałoby zdobyć serce księżniczki Annette (i przy okazji pół królestwa!), jednak tylko najpiękniejsze listy miłosne są w stanie zwrócić jej uwagę. Niestety poczta w królestwie Tempest jeszcze nie funkcjonuje, więc listy trzeba przekazywać z ręki do ręki przez zaprzyjaźnione osoby. Poproście o pomoc pokojówkę Zuzannę, która ochroni was przed intrygami barona Talusa i przekaże list hrabinie Wilhelminie. Uważajcie jednak, żeby nie przyłapała was strażniczka Odette!

Eksplodujące Kotki

Kotki

Eksplozje

Lasery

Kozy

MIAAUU 

Totem

Idealna gra dla całej rodziny. Kazdy gracz potrzebuje ustawić elementy totemu w inny sposób. Potrzebne jest dobre planowanie, przwidywanie ruchów przeciwników i odrobina blefu. Co ruch przesuwamy elementy w górę i w dół, tak, żeby to nasze kolory były na szczycie. Co jednak, jeżeli przeciwnicy usuną nasz element z gry? Pozostaje odegrać się i zepsuć im szyki, żeby też nie zdobyli punktów.

Dobble

Pająk! Świeczka! Żelkowy sześcian! Delfin! Imprezowa gra dla najbardziej spostrzegawczych. Każde dwie karty z talii mają jakiś wspólny symbol. Generalnie, kto pierwszy zauważy powtórzenie ten zdobywa punkty. Chociaż na turnieju przetestujemy wszystkie zasady gry. Jeżeli jeszcze nie znacie Dobble, to przyjdźcie sprawdzić, dlaczego sprzedał się ponad w ponad milionie egzemplarzy!

Turniej niespodzianka [18+]

W sobotę po północy. Będzie słabo, nie musicie przychodzić. Po prostu nudzi się nam w nocy i mamy głupie pomysły.

Prezentacje gier:

Chytrogród

Poznajcie grę blefu, oszustwa i negocjacji, w której szemrane interesy to klucz do zwycięstwa. Zostańcie przywódcami jednej z pięciu Gildii, wysyłajcie swoich popleczników do różnych dzielnic miasta, pozyskujcie towary i załatwiajcie interesy. Wszystko po to, by zostać najbardziej wpływowym podwładnym księcia Chytrogrodu!

Hadara

Rozgrywka Hadary toczy się w świecie kultur i krain naszej Ziemi. Czeka cię długa droga – przemierzając trzy epoki rozwiniesz swój nowy świat od małej osady do wysoko rozwiniętej cywilizacji. Zasiedlisz go postaciami pochodzącymi z różnych kontynentów, kręgów kulturowych, a nawet wieków.

Aby przypadła ci wieczna chwała i zaszczyty, musisz starannie dobierać osiągnięcia i postacie. Nie ignoruj przy tym rozwoju rolnictwa, kultury i siły militarnej – w przeciwnym razie Twój rywal może okazać się potężniejszy od Ciebie. Kto jako pierwszy doprowadzi swoją cywilizację do rozkwitu?

Gra dla 2 - 5 osób w wieku 10+. Szacowany czas rozgrywki to 45 - 60 minut.

Sesje RPG i LARP:

W tym roku na SkierConie możecie wziąć udział w następujących sesjach RPG i LARPach.
Zapisy będą odbywać się na specjalnej tablicy w akredytacji, gdzie należy wpisać swój nick 

Tajemnicza dziewczyna

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Piątek 17:00 - 22:00

Sala:

B21

Ograniczenie wiekowe:

12+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Sesja przyjazna dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Sesja przyjazna dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wysokofunkcjonującego

Prowadzący:

Łukasz `Mistrz Seller` Głusek

Trigery:

Sesja Narratywistyczna, Nie skupiona na walce, Wymaga kreatywności

Opis:

W pewnej szkole w tajemniczych okolicznościach rozbijane są szyby w oknach. Złożony grupki niepełnosprawnych licealistów, Klub Łowców Tajemnic postanawia dowiedzieć się, co jest prawdziwą przyczyną tych pęknięć i co to ma wspólnego z małomówną dziewczyną chodzącą do najstarszej klasy...

Uprowadzony przez Pustkowia

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Piątek 18:00 - 24:00

Sala:

B23

Ograniczenie wiekowe:

12+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Sesja przyjazna dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Sesja przyjazna dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wysokofunkcjonującego

Prowadzący:

Marcin `Skrótem` Jęcek

Trigery:

atmosfera niepokoju i niepewności

Opis:

Dzień 198

Minęły trzy dni od opuszczenia ostatniej, najbardziej wysuniętej na północ warowni. Przez ten czas nie spotkaliśmy żywej duszy, lecz zarówno ja, jak i moi towarzysze czujemy się obserwowani. Kamienie o krwistej barwie, niby przypadkowo leżące na naszej trasie, nienaturalne zagajniki wyrastające znikąd na jałowej ziemi i kuszące swym cieniem, czy zjawy uchwycone kątem oka. Ta kraina nas widzi i wyczekuje odpowiedniego momentu by nas pożreć.

Teraz, gdy siedzę przy wątłym ognisku i piszę te słowa, zastanawiam się. Może lepiej było gnić w lochu? Zginął bym tam, tak to pewne, ale przynajmniej moja dusza była by bezpieczna. Jak mogłem dać się nabrać? Wyruszyć na straceńczą misję w odmęty sił nieczystych?

Niech Sigmar ma nas w opiece!

Ostatnie Obrady

Typ:

LARP

Data i godzina:

Piątek 20:00 - 02:00

Sala:

A5

Ograniczenie wiekowe:

12+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Sesja przyjazna dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Sesja przyjazna dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wysokofunkcjonującego

Prowadzący:

Barbara `Zorana` Maj

Trigery:

przemoc, wulgarny język, hazard

Opis:

Osłabiona Północ nie widzi szans na odzyskanie zagarniętych przez Południe ziem i trwa w wątpliwym porozumieniu, walcząc o resztki niezależności. Gdy w granicznym Wolnym Mieście dochodzi do zamieszek niepodległościowych, podejrzenie pada na elitarną organizację z Północy - legendarny zakon rycerski. Zdegradowana organizacja nie może liczyć na wsparcie stolicy, przez co zdana jest na łaskę bądź niełaskę Gubernatora Południa. W jego imieniu do siedziby Zakonu przybywa karna delegacja. Śledztwo ma zadecydować o dalszych losach rycerzy. Kim są owiani tajemniczą sławą rycerze i współpracujące z nimi kapłanki? Czy wysłannicy Gubernatora zdecydują o rozwiązaniu Zakonu? Jak wpłynie to na losy królestw?

Larp dyplomatyczny, rozgrywający się w świecie autorskim o realiach zbliżonych do średniowiecza. Przygoda w klimatach intrygi i mistycyzmu.

Sesja Improwizowana

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Sobota 10:00 - 14:00

Sala:

B21

Ograniczenie wiekowe:

18+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Prowadzący:

Filip `Biggie` Mackiewicz

Trigery:

Przemoc, Wulgaryzm, Rasizm

Opis:

Zazwyczaj świetnie przygotowany mistrz gry spotka się z wami wyposażony jedynie w podręczniki, aby opowiedzieć wspólną historię. Improwizacja polegać będzie na tym, iż gdy zbiorą się wszystkie osoby, które są zagrać rozpoczniemy przygotowania. Każdemu z graczy przypadnie jeden element przygody: Typ przygody, Miejsce, Problem oraz Wróg. Po zadeklarowaniu elementów MG skleci prostą (albo i nie!) historię, na którą to gracze będą mieli największy wpływ. Miłym do zobaczenia były by gotowe postacie, aby nie tracić czasu (Zasady systemu będą zmodyfikowane/ uproszczone).

Informatorzy w tłumie

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Sobota 15:00 - 20:00

Sala:

B21

Ograniczenie wiekowe:

12+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Prowadzący:

Szymon `Vulgrim` Teodorczyk

Trigery:

przemoc, używki, wulgarny język

Opis:

Minął rok od misji akolitów na tajemniczej planecie, gdzie ambicja Mechanicum doprowadziła do zdrady Imperium. Grupa akolitów zostaje znów rzucona w wir spisków i paranoi. Tym razem Lord Inkwizytor Aurelius pragnie, żebyście odnaleźli i pojmali jednego z przywódców nielegalnej grupy organizującej strajki w fabrykach komponentów potrzebnych do produkcji transporterów opancerzonych "Chimera" na planecie Harimautis. Ordo Hereticus podejrzewa, że w akcje robotników zaangażowane są zewnętrzne siły. Trzeba zdobyć obiekt do przesłuchań. To wszystko. Grupie, w roli inspektora, ma towarzyszyć agent Ordo Xenos, który utrzymuje, że na Harimautisie działa siatka eldarskich piratów. Aurelius liczy, że nic się nie stanie Waszemu towarzyszowi. Jednocześnie akolici muszą uważać, ponieważ sytuacja na Harimautisie jest bardzo napięta. Wśród tamtejszych rodów coraz głośniej mówi się o separacji od Imperium. Inkwizycja nie może pozwolić na zaognienie ruchów separatystycznych zanim będzie gotowa na otwarte działanie.

ME 2188 - zmierzch świtu

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Sobota 16:00 - 20:00

Sala:

B23

Ograniczenie wiekowe:

12+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Sesja przyjazna dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wysokofunkcjonującego

Prowadzący:

Daniel `Shepard` Jakubowski

Trigery:

Brutalna Przemoc

Opis:

Jest rok 2188, galaktyka powoli podnosi się po zniszczeniu Żniwiarzy w roku 2186. Shepard został uznany za poległego w boju, jednak ciała nigdy nie odnaleziono.

Jesteście załogą okrętu SSV Ain Jalut SR-3, odbywanie jeden z rutynowych lotów patrolowych.

Fallout : Eldora Masterpiece

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Sobota 20:00 - 01:00

Sala:

B23

Ograniczenie wiekowe:

18+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Prowadzący:

Michał `PEST` Koprowski

Trigery:

Przemoc, wulgarny język, pająki (ale w tej sesji to raczej "mutacje", które mogą wywołać nieprzyjemne reakcje wśród graczy)

Opis:

Jest rok 2284. Bitwa o Miami zakończyła się cztery miesiące temu a miasto, choć odparło atak oddziałów Everglades, popada w całkowitą ruinę. Wszystkich ogarnia desperacja a przetrwanie pośród degeneratów, mutantów i bandytów zakrawa na cud. Bossowie Miami, dawniej zjednoczeni przeciw wspólnemu wrogowi teraz na nowo podsycają konflikty i wydzierają sobie resztki władzy niczym parszywe kundle walczące o gnijące ścierwo brahmina. Chaos i anarchia sprzyjają robieniu mrocznych interesów a operatywni cwaniacy ustawiają się jak należy gdy reszta zdycha z głodu.

Jednym z bossów i zarazem jedyna kobietą w tym podejrzanym towarzystwie była panna Mercedes Collomar - latynoska piękność, która przed bitwą panowała nad morzami i oceanami za pomocą swej niepokonanej floty. Teraz kiedy uznano ją za zmarłą inni boosowie bez skrupułów przetrząsnęli jej wieżowiec w poszukiwaniu skarbów. Wszystko co miało wartość zostało już dawno rozkradzione ale natrafili tam na wzmiankę o legendarnej Eldora Masterpiece - najcenniejszym artefakcie, o którym wszyscy mówili, że pozwalał pannie Collomar na tak skuteczne władanie flotą. Na szczęście Eldora została ukryta na luksusowym jachcie "The Lust" dopiero co wydobytym z dna przy Dodge Island i przywróconym do niemal pełnej sprawności. Na nieszczęście grupa punków urządziła na nim konkretną balangę i w rytm ostrego disco popłynęła na północ...

Całe Miami ożyło na wieść o początku poszukiwań a Eldora Masterpiece stała się obiektem pożądania tak profesjonalistów jak i zupełnych amatorów. W całym chaosie również i Wasza ekipa postanowiła spróbować swych sił. Seria niefortunnych zdarzeń takich jak pożar w składzie paliwa, zatrucie pokarmowe u konkurencji, kradzież kutra patrolowego Miami Vice i porwanie jedynego trzeźwego przewodnika nieuchronnie sprawiły, że macie dzień przewagi nad resztą desperatów poszukujących Eldory… czymkolwiek ona jest.

Scenariusz jest elementem „Fallout: Deliverance” a jego przebieg, decyzje graczy i zakończenie będą miały wpływ na finał Kampanii. Jeżeli chcesz mieć udział w tworzeniu post nuklearnej historii Fallout’a zapraszam na pokład ! Załoga: 4-5 graczy. Prosta mechanika, jasne zasady i system RPG, który oddaje władzę w Wasze ręce ( figuratywnie :)

Zlecenie warte sedana

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Sobota 20:00 - 01:00

Sala:

B21

Ograniczenie wiekowe:

12+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Prowadzący:

Szymon `Vulgrim` Teodorczyk

Trigery:

przemoc, wulgarny język, nagość, rasizm (jeden z graczy może grać Indianinem, a nigdy nie wiadomo jak podejdzie do tego reszta)

Opis:

Federacja Apallachów to idealne miejsce dla tych, którzy chcą szybko zarobić na zleceniach, którymi nie chcą sobie brudzić rączek "błękitnokrwiści". Ciężko się połapać w tych wszystkich ich cholernych tytułach i obsesji na punkcie pojedynków, ale dla takich najmusów jak Wy nie ma to znaczenia. Płacą hojnie za rutynową akcję. Trzeba sprzątnąć bossa jakiejś grupki bandziorów, którego trepy są gotowi czcić go jak bóstwo. Niemniej wizja uzupełnienia zapasów leków i amunicji... jest kusząca. I jeszcze ten zielony sedan, którego sprezentował Wam zleceniodawca! Wszystko to może być Wasze o ile przyniesiecie głowę bossa "Zaprzysiężonych Braci", no dobra... w ostateczności może jeszcze oddychać. To jak? Witamy na pokładzie? Pamiętajcie żeby zabrać wszystkie Wasze pukawki, smartowane lornetki i co tam jeszcze będzie potrzebne.

Herbaciarnia 7 Smaków

Typ:

LARP

Data i godzina:

Sobota 22:00 - 01:00

Sala:

A5

Ograniczenie wiekowe:

15+

Sesja dla początkujących:

Tak

Wymaga znajomości świata:

Nie

Prowadzący:

Maria `Wrona` Kozak

Trigery:

Przemoc (min), uzależnienia, wykluczenie, problemy rodzinne i społeczne.

Opis:

No więc siedzicie w karczmie i przychodzi do Was gość w kapturze...

W zasadzie to nie w karczmie, a w herbaciarni.

I nie w kapturze, bo goretexową kurtkę odwiesił, wchodząc.

I nie podchodzi, bo zajęty jest swoim własnym latte na mleku sojowym.

Poza tym wszystko się zgadza.

To taki spokojny, gadany chamber larp, w którym razem poklimacimy i posiedzimy nad herbatą i ciastkami. Idealny na drugi, trzeci raz z tym specyficznym medium, ale grający pierwszy raz też twierdzą, że było fajnie =)

"Gdzie te goryle?" Przygoda w świecie Terra Incognita

Typ:

Sesja

Data i godzina:

Niedziela 12:00 - 16:00

Sala:

A5

Ograniczenie wiekowe:

12+

Sesja dla początkujących:

Nie

Wymaga znajomości świata:

Nie

Sesja przyjazna dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Sesja przyjazna dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wysokofunkcjonującego

Prowadzący:

Szymon `Simon` Rogoziński

Trigery:

Egzotyczne zwięrzęta i Niesamowite potwory.

Opis:

Gracze wcielą się w poszukiwaczy i awanturników, którzy już wiele razy zwiedzali niezbadany kontynent "Terra Incognita". Tym razem podczas odpoczynku w porcie natrafią na ogłoszenie o pracę. Pewien wschodni badacz chcę rozwiać wątpliwości co do istnienia niezwykłych istot, skrytych w głębi dżungli na Terra Incognita, a dokładniej inteligentnych goryli o wiele większych niż te na czarnym lądzie.